Перейти до головного меню Перейти до основного вмісту Перейти до нижнього колонтитула

Новини

Всього переглядів: 95

Днями депутати міської ради 8 скликання зібралися на позачергову п’яту сесію задля погодження суто технічних питань, що стосувалися, так би мовити, узгодження наслідків адміністративної реформи.

Так, голосували про прийняття у комунальну власність Козятинської міської ради цілісних майнових комплексів закладів освіти, шкільних автобусів, спеціалізованого легкового автомобіля, що використовується для потреб Кордишівської амбулаторії загальної практики сімейної медицини. Також затвердили нові редакції Статутів закладів освіти, які прийняті до комунальної власності Козятинської міської ради, адже у реєстрації на ЗНО, у атестатах про середню освіту необхідно вказувати правильну повну назву навчальних закладів, що тепер «… Козятинської міської ради Вінницької області». Одноголосно проголосували і про затвердження передавальних актів щодо передачі майна сільських рад, які припиняють свої повноваження в результаті реорганізації шляхом приєднання до Козятинської міської ради.

Також прийняли рішення про надання згоди на прийняття до комунальної власності Козятинської міської ради майна фельдшерських пунктів, фельдшерсько-акушерських пунктів та амбулаторій, що територіально розміщені у Козятинській громаді, але юридично належать Самгородоцькій сільській раді – про це просила депутатів Козятинської міської ради Самгородоцька сільрада у листуванні.

 

Так би злагоджено та результативно і працювали б депутати, якби не підійшов порядок денний до питання «Про затвердження Статуту комунального підприємства «Козятинський міський центр первинної медико-санітарної допомоги» Козятинської міської ради» у новій редакції». І причина внесення змін у старий Статут КМЦ ПМСД також суто технічна: у зв’язку із територіально-адміністративними змінами необхідно було зафіксувати надходження державних коштів по договору із Національною службою здоров’я України.

Однак, це питання стало справжнім «каменем спотикання» і «моментом істини» для одного із депутатів. Справедливим гнівом запалився обранець від того факту, що міський центр ПМСД має кошти, які кладе на депозити у банк.

Пояснимо, що а) це не кошти міської громади, а зароблені первинкою згідно договору із НСЗУ; б) звичайно, це робиться з погодження виконавчого комітету міської ради та виключно у законодавчому полі і обов’язково регламентується Господарським Кодексом України; в) кошти, що таким чином істотно збільшуються, знову використовуються на користь мешканцям громади (скажімо, за зароблені на депозитах 80 тисяч гривень міський ПМСД закупив сучасні тести на антиген до COVID-19, які тепер застосовуються у діагностиці лікарями міської первинки).

Однак, депутат гучно заявив: «Ми не маємо права це робити!»

 

Аргументовано та вичерпно на такі заяви відповіла директор КП «Козятинський міський центр первинної медико-санітарної допомоги» Козятинської міської ради» Юлія Радогощина:

- Наше підприємство веде свою господарську діяльність відповідно до Господарського Кодексу України та є неприбутковим підприємством, що було головною метою реформування сімейної медицини та укладання договору між головним розпорядником бюджетних коштів – Національною службою здоров’я України. Принципом реформування є забезпечення управлінської та фінансової автономії закладів охорони здоров’я на заміну командно-адміністративній моделі.

Автономізація медичних закладів – процес перетворення державних та комунальних закладів охорони здоров’я з бюджетних установ на комунальні некомерційні підприємства, що надає менеджменту можливість вільного розпорядження фондами підприємства, самостійного формування структури і штатного розпису тощо.

Кошти, які отримує КНП від Національної служби здоров’я України, за правовим статусом не є бюджетним фінансуванням, і їх використання не регулюється бюджетним законодавством (це оплата бюджетної установи підприємству або ФОПу на його банківський рахунок, які згідно Договору надають медичну послугу).

Згідно листа Національної служби здоров’я України №22142/2-17-19 від 27.11.2019р. «Щодо окремих питань використання коштів, отриманих за договором про медичне обслуговування населення», прибуток, одержаний за рахунок коштів за договором, може використовуватися надавачем первинної медичної допомоги на цілі, не заборонені законодавством для комерційних неприбуткових підприємств.

Отримання пасивного доходу (відсотків банку) не заборонено чинним законодавством, відповідно до Господарського кодексу України.

Наше підприємство користується депозитами «овернайт». Якщо по простому, то залишок коштів на банківському рахунку (а це кошти від НСЗУ, а не з міського бюджету) за ніч заробляє відсотки і повертається разом з ними на той же рахунок. Всі ці кошти акумулюються на рахунку і витрачаються відповідно до статутної діяльності підприємства. Підприємство не може повністю витрачати свої кошти і господарювати з нулем на рахунку, бо в разі чого, йому не буде де взяти коштів на виплату заробітної плати та іншого, тому розумний управлінець повинен дбати про фінансовий стан свого підприємства і відмовлятися від «пасивного доходу» (відсотків банку) недоречно. Даним видом доходу користуються усі комунальні підприємства, що почали отримувати фінансування з НСЗУ, і кожен скептик може це побачити, знайшовши будь-чий фінансовий план, де також розписані усі доходи, які планує отримати те чи інше підприємство, або запитати у НСЗУ.

Ще з другого кварталу 2018 року ми не отримуємо заробітну плату з місцевого бюджету, але перераховуємо до місцевого бюджету податок на доходи фізичних осіб, що за останній рік є в межах 2 млн. грн.

З місцевого бюджету, згідно Бюджетного кодексу України, підприємства охорони здоров’я фінансуються на комунальні витрати, затверджені цільові програми та видатки розвитку (капітальні ремонти, дороговартісне обладнання тощо) і все це відбувається через КАЗНАЧЕЙСЬКІ рахунки. Казначейські кошти в депозитах участі не приймають! Міська рада не надає розпорядчих документів щодо використання коштів від Національної служби здоров’я України.

Позачергова сесія із затвердження технічних питань … знову стала майданчиком для виголошення гасел окремими депутатами
Позачергова сесія із затвердження технічних питань … знову стала майданчиком для виголошення гасел окремими депутатами
Позачергова сесія із затвердження технічних питань … знову стала майданчиком для виголошення гасел окремими депутатами
Позачергова сесія із затвердження технічних питань … знову стала майданчиком для виголошення гасел окремими депутатами
Позачергова сесія із затвердження технічних питань … знову стала майданчиком для виголошення гасел окремими депутатами
Позачергова сесія із затвердження технічних питань … знову стала майданчиком для виголошення гасел окремими депутатами
Позачергова сесія із затвердження технічних питань … знову стала майданчиком для виголошення гасел окремими депутатами
Позачергова сесія із затвердження технічних питань … знову стала майданчиком для виголошення гасел окремими депутатами
Позачергова сесія із затвердження технічних питань … знову стала майданчиком для виголошення гасел окремими депутатами
Банер - Президент України
Банер - Урядовий портал
Банер - ВР України
Банер - Урядова телефонна "Гаряча лінія"
Банер - Асоціація міст України