Перейти до головного меню Перейти до основного вмісту Перейти до нижнього колонтитула

Новини

Всього переглядів: 13

Залізниця, яка всебічно сьогодні ввійшла в життя людей - є зоною підвищеної небезпеки. І це є застереженням не тільки для тих, хто працює у системі залізничного транспорту, а й для тих, хто так чи інакше зтикається з нею.

За останні роки значно збільшилась швидкість та інтенсивність руху поїздів, на окремих напрямках швидкість зросла до 160 км / год., а це означає, що за 1 секунду поїзд проходить відстань близько 30-40 метрів. Наприклад, при застосуванні машиністом поїзда екстренного гальмування , мінімальний гальмівний шлях рухомого складу ( при швидкості 120 км/год.) - складає не менше 1100 метрів, тому, ходити по залізничних коліях, переходити їх у невизначених місцях, порушувати правила перетинання залізничних колій та переїздів дуже небезпечно.

Станом на 15 березня 2023 року на станціях, перегонах територіях підрозділів АТ «Укрзалізниця» внаслідок наїзду залізничного рухомого складу, падіння з нього або інших видів впливу отримали травми різного ступеня важкості 51 стороння особа, в тому числі 30 - зі смертельним наслідком.Унаслідок ураження електричним струмом травмовано 4 дитини віком до 16 років, з них 2 дитини травмовано смертельно.

Проаналізувавши випадки невиробничого травматизму , що сталися з громадянами тільки на перегонах виробничого підрозділу «Козятинської дистанції колії» регіональної філії «Південно-Західна залізниця» АТ «Українська залізниця» за останні п’ять років травмовано 16 громадян, з них 13 травмовано смертельно. За жахливим збігом обставин, більшість випадків сталися на перегоні між станціями Козятин-2 -Бердичів- Михайленки та в межах міста Бердичів. Сумна статистика говорить сама за себе: тільки у 2022 році на перегонах виробничого підрозділу Козятинська дистанція колії загинули два громадянина.

У більшості випадків основними причинами травмування громадян є халатне ставлення потерпілих до власного життя і здоров’я: хтось прогулювався по залізничній колії, наче по тротуару, комусь було ліньки скористатись пішохідним мостом, або дочекатись, поки пройде поїзд , дехто сидів на краю посадкової платформи, спустивши ноги до колії. Це грубе порушення «Правил безпеки громадян на залізничному транспорті України» та «Правил поведінки громадян на залізничному транспорті України».

За кожним з цих випадків - людське горе, а цього можна було б уникнути, аби кожен з нас знав і дотримувався простих правил, викладених у « Правилах безпеки громадян на залізничному транспорті України», які є обов’язковими для всіх громадян.

Отже, зважаючи на обставини, які склалися, аби запобігти нещасним випадкам, хочеться висловити декілька порад:

- Категорично забороняється ходити по залізничних коліях та переходити через них в місцях, не призначених для цього.

- Пішоходам дозволяється переходити залізничні колії тільки по пішохідним мостам, переходам, тунелям, переїздам тощо. 

- На станціях, де немає мостів і тунелів, громадянам належить переходити залізничні колії у місцях, обладнаних спеціальними настилами, біля яких встановлені покажчики « Перехід через колії ».
- При наближенні рухомого складу не можна перебігати через залізничні колії. Очікуючи поїзда на пасажирській платформі, потрібно знаходитися на відстані не ближче 0,5 м від краю платформи або 2 м від крайньої рейки.
- Необхідно уважно прислуховуватися до оголошень, які робляться на станції по гучномовному зв’язку, про прибуття та відправлення поїздів.

- При наближенні поїзда треба зупинитися поза межами небезпечної зони, пропустити його і, впевнившись у відсутності рухомого складу, що пересувається по сусідніх коліях, почати перехід колії під прямим кутом.
- Якщо поїзд стоїть - не можна пролізати під вагонами, треба його обійти з голови чи хвоста на відстані не ближче 5 метрів. - При цьому треба уважно дивитись, що діється на сусідній колії, щоб не потрапити під зустрічний поїзд.
- Також не можна наближатися до дротів контактної мережі, що розташовані над залізницею, на відстань ближче 2 метрів, тобто не перелізати через вагони.
- Треба знати і завжди пам’ятати - ці дроти знаходяться під напругою більше 27 тисяч вольт. Якщо такий дріт обірвався, до нього не можна наближатися на відстань ближче 10 м, щоб не бути ураженим електричним струмом. Виходити з
такої небезпечної зони треба малими кроками, які не перебільшуватимуть довжину вашої ступні.

Враховуючи збільшення випадків травмування громадян внаслідок наїзду рухомого складу, керівництвом АТ «Укрзалізниця» оголошено проведення в період з 23 березня до 28 квітня 2023 року «Місячника невиробничого травматизму на залізничному транспорті», що включає в себе проведення профілактично-роз’яснювальної роботи серед населення, учнів загальноосвітніх навчальних закладів, працівників підприємств, що розташовані в районах,
прилеглих до залізничних колій.

Шановні громадяни, сподіваємося, що ці дуже прості поради допоможуть Вам ніколи не потрапляти у неприємні і небезпечні ситуації, збережуть Ваше життя і здоров’я.
Колектив дистанції колії бажає Вам приємних та безпечних подорожей нашою українською залізницею.

Начальник виробничого підрозділу Козятинська дистанція колії Олександр СТАРУШОК

Банер - Президент України
Банер - Урядовий портал
Банер - ВР України
Банер - Урядова телефонна "Гаряча лінія"
Банер - Асоціація міст України